Ogólne warunki gwarancji
FIRMA USŁUGOWA FACHOWIEC Sp. z.o.o.
Obowiązują od 1.01.2020 r.
ZAKRES ZASTOSOWANIA
1.1. Ogólne Warunki Gwarancji (dalej OWG) stanowią integralną część umów sprzedaży oraz związanych z nimi umów o świadczenie usług zawieranych pomiędzy Firmą Usługową Fachowiec, a nabywcami oferowanych przez nią produktów, o ile umowy te nie stanowią inaczej. Użyte w dalszej części niniejszych OWG określenia oznaczają:
1.1.1. „Gwarant” – Firma Usługowa Fachowiec Sp. z o.o., ul. Strzelecka 44/60, 03-433 Warszawa, NIP: 1133120123, Regon: 527385800, KRS: 0001079379
1.1.2. „Kupujący” – osoba fizyczna lub firma dokonująca zakupu towarów lub usług.
1.1.3. „Strony” – Gwarant i Kupujący
1.1.4. „OWG” – niniejsze Ogólne Warunki Gwarancji Firmy Usługowej Fachowiec
1.1.5. „Produkt” – produkty, towary i usługi stanowiące przedmiot statutowy działalności gospodarczej Gwaranta.
1.1.6. „Urządzenia” – klimatyzatory, pompy ciepła, panele fotowoltaiczne, falowniki centrale wentylacyjne, rekuperatory, pompki skroplin, nagrzewnice, urządzenia grzewczo-wentylacyjne oraz wszystkie inne urządzenia dostarczone wraz z usługą Kupującemu w ramach dostawy, instalacji i uruchomienia.
1.1.7. „Producent” – wytwórca lub dostawca Urządzeń, które Gwarant dostarcza, instaluje oraz uruchamia Kupującemu.
1.1.8. „Przegląd i konserwacja” ¬– prace Serwisu polegające na kontroli parametrów pracy Urządzenia oraz czynnościach dążących do utrzymania Urządzenia w odpowiednim stanie technicznym. Szczegółowy zakres prac Przeglądu i konserwacji uzależniony jest od typu Urządzenia.
1.1.9. „Serwis” – jeden lub więcej techników przygotowanych do przeprowadzenia usługi, gdzie co najmniej jeden z techników posiada Certyfikat F-Gazowy kategorii I zgodny z ustawą z dn. 15.05.2015 r.
1.2. Strony wyłączają zastosowanie wzorców umów Kupującego (w szczególności ogólnych warunków gwarancji i wzorów umów, regulaminów).
1.3. Zgodnie z niniejszym OWG Gwarant udziela Kupującemu gwarancji na wszystkie sprzedawane przez siebie Produkty, zapewnia sprawne działanie oferowanych Produktów pod warunkiem korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem i warunkami eksploatacji określonymi w dokumentacji (kart katalogowych urządzeń, kart gwarancyjnych oraz dokumentacji techniczno-ruchowych).
1.4. Bezpośrednie roszczenia gwarancyjne w stosunku do Gwaranta mogą składać jedynie Kupujący, którzy nabyli produkt od Gwaranta. W pozostałych przypadkach roszczenie gwarancyjne należy składać w miejscu zakupu Produktu.
OKRES GWARNACJI
2.1. Okres gwarancji na Produkty oferowane przez Gwaranta liczone są od daty sprzedaży lub uruchomienia i wynoszą:
2.1.1. usługa instalacji Urządzeń 24 miesiące dla Konsumenta (zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego);
2.1.2. usługa instalacji Urządzeń 24 miesiące dla Przedsiębiorcy (zgodnie z art. 431 Kodeksu Cywilnego);
2.1.3. usługa Przeglądu i konserwacji Urządzeń 3 miesiące;
2.1.4. usługa naprawy Urządzenia po okresie gwarancji wynikającej z karty gwarancyjnej Urządzenia 6 miesięcy.
2.2. Gwarant na dostarczone Urządzenia udziela gwarancji na warunkach oraz na okres jaki Producent zapisał w karcie gwarancyjnej Urządzenia.
2.3. Gwarant udziela Kupującemu gwarancji na podstawie faktury VAT lub paragonu potwierdzającego sprzedaż Produktu.
2.4. Warunkiem utrzymania gwarancji na usługę jest wykonanie odpłatnego Przeglądu i konserwacji Produktu wykonanego/dostarczonego przez Gwaranta w okresie od 6 – 8 miesięcy od daty odbioru Produktu przez Kupującego dla okresu gwarancji wynoszącego 12 miesięcy.
2.4.1. W przypadku dłuższego okresu gwarancyjnego wynikającego z OWG lub innych umów zawieranych przez strony, odpłatny Przegląd i konserwacja muszą być wykonane co najmniej raz na 12 miesięcy w odstępie co najmniej 10 miesięcy pomiędzy odpłatnymi Przeglądami i konserwacją.
ZAKRES GWARANCJI
3.1. Gwarant udziela Kupującemu gwarancji na wszystkie sprzedawane przez siebie Produkty, zapewnia sprawne działanie oferowanych Produktów pod warunkiem korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem i warunkami eksploatacji określonymi w dokumentacji (instrukcje obsługi, karty gwarancyjne, dokumentacje techniczno-ruchowe).
3.2. Z tytułu gwarancji Kupującemu ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Gwaranta roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek awarii Produktu. Jedynym zobowiązaniem Gwaranta według tej gwarancji, jest dostarczenie części zamiennych, naprawa lub wymiana Produktu na wolny od wad, zgodnie z warunkami niniejszej gwarancji.
3.3. W okresie trwania gwarancji Gwarant zobowiązany jest bezpłatnie dostarczyć części zamienne lub naprawić wadliwe Produkt. Jeżeli Gwarant stwierdzi, że naprawa Produktu nie jest możliwa albo koszt naprawy urządzenia jest niewspółmiernie wysoki w stosunku do ceny nowego urządzenia, zobowiązany jest wymienić Produkt na wolny od wad.
3.4. Gwarant odpowiada przed Kupującym wyłącznie za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Produkcie. Gwarancją nie są objęte wady powstałe z innych przyczyn, a szczególnie w wyniku:
3.4.1. czynników zewnętrznych, mechanicznych, termicznych, chemicznych, zalania, nadmiernego zabrudzenia itp.;
3.4.2. użytkowania Produktu w warunkach niezgodnych z podanymi w dokumentacjach Produktu, np. max/min temperatury pracy, strefy zagrożenia wybuchem, agresywne środowisko, nadmierne zabrudzenie wynikające ze środowiska pracy Urządzenia itp.);
3.4.3. niewłaściwym użytkowaniem lub nadużywaniem Produktu przez Kupującego lub osoby trzecie, a w szczególności niedbałości, stosowania i użytkowania Produktu niezgodnie z instrukcją obsługi lub przepisami bezpieczeństwa, jak i stosowania niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (filtrów);
3.4.4. błędów projektowych instalacji, nieprawidłowego doboru Produktu w przypadku, gdy Gwarant dostarczył, zainstalował i uruchomił Produkt z wykorzystaniem dokumentacji projektowej lub schematów dostarczonych przez Kupującego,
3.4.5. uszkodzeń wynikłych ze zdarzeń losowych, czynników noszących znamiona siły wyższej (pożar, powódź, wyładowania atmosferyczne itp.)
3.4.6. wadliwego działania innych instalacji (np. elektrycznej, grzewczej itp.) i/lub urządzeń mających wpływ na działanie Produktu (np. falowników, zabezpieczeń przepięciowych, braku uziemienia, przekaźników, nawilżaczy, chłodnic, nagrzewnic itp.)
3.5. Gwarancja nie obejmuje części podlegających normalnemu zużyciu oraz części i materiałów eksploatacyjnych, takich jak: filtry, nadmiernemu zabrudzeniu turbin wentylatora, bezpieczniki, baterie, paski klinowe, smary, oleje, czynniki chłodnicze.
3.6. Gwarancja nie obejmuje Produktu, którego na podstawie przedłożonych dokumentów i cech znamionowych produktu nie można zidentyfikować jako Produktu zakupionego u Gwaranta i/lub Produktu nie posiadającego tabliczki znamionowej Gwaranta.
3.7. Gwarancja obejmuje Produkt zakupiony u Gwaranta lub w jego sieci sprzedaży z zastrzeżeniem dokonania przez Kupującego terminowej płatności za produkt. W przypadku wystąpienia opóźnienia wymagalnej płatności za Produkt procedura gwarancyjna zostanie wstrzymana do czasu pełnego uregulowania należności.
UTRATA GWARANCJI
4.1. Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji na Produkty w przypadku stwierdzenia:
4.1.1. jakichkolwiek modyfikacji Produktu,
4.1.2. ingerencji w Produkt osób nieuprawnionych,
4.1.3. jakichkolwiek prób napraw Produktu dokonywanych przez osoby nieuprawnione,
4.1.4. wystąpienia zaległości płatności za produkt przekraczający 45 dni od daty wymagalności faktury,
4.2. Stwierdzenia przez Gwaranta zaistnienia przyczyny określonej w § 2 i § 3 jest podstawa do nie uznania reklamacji Produktu.
4.2.1. W przypadku nieuznania reklamacji Kupujący ponosi koszty:
4.2.1.1. przesyłki Produktu „do” i „z” Serwisu Gwaranta;
4.2.1.2. przyjazdu Serwisu w celu wykonania diagnostyki.
ZGŁOSZENIE I PROCEDURA GWARANCYJNA
5.1. Podstawą przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia jest spełnienie łącznie następujących warunków:
5.1.1. Pisemnego za pośrednictwem poczty e-mail zgłoszenia reklamacji przez Kupującego zawierającego: nazwę towaru, numer katalogowy, datę zakupu, nr faktury, nr karty gwarancyjnej, szczegółowy opis uszkodzenia wraz z dodatkowymi informacjami dotyczącymi powstania wad produktu oraz zdjęcia wadliwego produktu.
5.1.2. Okazania oryginału lub kopii faktury lub paragonu zakupu reklamowanego Produktu.
5.1.3. Okazania protokołu odbioru dostawy, instalacji i uruchomienia reklamowanego Produktu.
5.2. Wady lub uszkodzenia Produktu ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone Gwarantowi niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni od daty ich ujawnienia.
5.3. Produkt, w którym stwierdzono wadę powinien zostać niezwłocznie wyłączony z użytkowania pod rygorem utraty gwarancji.
5.4. Gwarant zobowiązuje się do przystąpienia do świadczenia gwarancyjnego w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia zgodnie OWG.
5.5. Uznanie roszczeń gwarancyjnych Kupującego będzie równoznaczne z naprawą Produktu lub wymianą Produktu na wolny od wad.
5.6. Kupujący zobowiązany jest do udostępnienia miejsca w jakim zamontowany jest Produkt w terminie uzgodnionym z Gwarantem.
5.7. W przypadku serwisowania Produktu w miejscu jego montażu, Kupujący zobowiązany jest zapewnić swobodny dostęp do Produktu i umożliwić Gwarantowi bezpieczną procedurę serwisową zgodnie z wszelkimi zasadami BHP w szczególności zapewnić niezbędne zwyżki (podesty, drabiny, rusztowania), odpowiednie przygotowanie miejsca serwisu (osłona od deszczu, odśnieżenie, usunięcie oblodzenia itp.), odpowiednie możliwości techniczne (dostęp do źródeł zasilania, wyłączników bezpieczeństwa itp.). W innym przypadku Serwis ma prawo domówić działań serwisowych.
5.7.1. W przypadku przyjazdu Serwisu do reklamowanego Produktu i niezapewnienia przez Kupującego dostępu, o którym mowa w pkt. 5.6 i 5.7, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów przyjazdu Serwisu.
5.8. Gwarant decyduje o zasadności zgłoszenia gwarancyjnego oraz o wyborze sposoby realizacji uznanych roszczeń gwarancyjnych.
5.9. Wymienione wadliwe produkty przechodzą na własność Gwaranta.
5.10. Gwarant zastrzega sobie prawo obciążenia Kupującego kosztami manipulacyjnymi związanymi z przeprowadzeniem ekspertyzy Produkty, jeśli reklamowany Produkt będzie sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją.
5.11. Gwarant zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej w miejscu zamontowania reklamowanego Produktu.
5.12. Gwarant zastrzega sobie prawo do wstrzymania procedury gwarancyjnej w przypadku, gdy Kupujący zalega z płatnościami za faktury przeterminowane dłużej niż 3 dni.
5.13. W przypadku naprawy Produktu czas trwania gwarancji ulega przedłożeniu o ten okres niesprawności Produktu. W przypadku wymiany Produktu na nowy, Produkt ten jest objęty nową gwarancją w wymiarze ustawowym liczonym od momentu dostarczenia Produktu.
5.14. Gwarant nie jest zobowiązany do modernizowana lub modyfikowania istniejących Produktów po wejściu na rynek ich nowszej wersji.
5.15. Niniejsze OWG wyłączają odpowiedzialność Gwaranta z tytułu rękojmi za wady rzeczy, przy czym wyłączenie to nie ma zastosowania do Kupującego będących Konsumentem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
5.16. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie postanowienia Kodeksu Cywilnego.
Z poważaniem, Firma Usługowa Fachowiec




